De nieuwe generatie werkzoekenden gebruikt niet alleen hun telefoons om te scrollen, maar ook om hun volgende carrièrestap te plannen. Hier speelt Peter Dekker Installaties slim op in. Samen met hen zijn we een social media traject gestart, gericht op het aantrekken van (jonge) monteurs via het platform waar deze doelgroep het meest actief is: TikTok.
Het social media traject start met een creatieve kick-off. Tijdens deze sessie stellen we niet alleen een contentplanning samen, maar duiken we ook diep in de drijfveren van zowel de cultuur, als de werkomgeving als de mensen bij Peter Dekker Installaties. Deze inzichten helpen ons bij het creëren van video's die de juiste snaar raken bij potentiële nieuwe monteurs.
Elke maand komen wij langs voor een opnamedag, voorbereid door ons team. Daar brengen we onze ideeën tot leven en produceren we gemiddeld 8-10 video’s. Terug op kantoor monteren we de beelden, voegen muziek en soundeffects toe en zetten de puntjes op de i. Als alles tiptop is, laden we de video’s in ons systeem voor de klant, zodat alles klaar staat om op de geplande dagen live te gaan. Zo blijft alles georganiseerd en hebben we altijd content klaar staan om te posten. Deze gestroomlijnde aanpak zorgt niet alleen voor een soepel lopend proces elke maand, maar zorgt er ook voor dat we altijd een stap voor zijn met materiaal voor de komende maand. Zo blijf je iedereen altijd een stapje voor!
De eerste video die we plaatsten, knalde meteen naar meer dan 22.000 views — een super prestatie voor een account dat begon vanaf nul volgers. En het stopte daar niet; de views bleven maar toenemen. Belangrijker nog, deze zichtbaarheid heeft geleid tot concrete gesprekken met sollicitanten.
Bekijk dit ook
Wervingsvideo's nieuwe studenten
Wervingsvideo's nieuwe studenten