Het Techniek College Rotterdam wilde beter vindbaar worden op TikTok en Instagram, maar had nog geen duidelijke social media-strategie. De uitdaging was om de juiste jongeren te bereiken en aan te trekken voor hun technische opleidingen, door authentieke en creatieve content te creëren die aansluit bij hun interesses en zoekgedrag.
Onze opdracht
We begonnen het traject met een creatieve kick-off met het betrokken studententeam. Tijdens deze sessie stellen we niet alleen de contentplanning samen, maar komen we ook achter de drijfveren van de studenten om voor het Techniek College Rotterdam te kiezen. Deze inzichten helpen ons bij het maken van een contentplanning die de juiste snaar raakt.
Elke maand komen wij langs voor een opnamedag, voorbereid door ons team. Daar brengen we onze ideeën tot leven en produceren we de social video's. Terug op kantoor monteren we de beelden, voegen muziek en ondertiteling toe en zetten de puntjes op de i. Als alles tiptop is, laden we de video’s in ons systeem voor de klant, zodat alles klaar staat om op de geplande dagen live te gaan. Zo blijft alles georganiseerd en hebben we altijd content klaar staan om te posten.
Deze aanpak zorgt niet alleen voor een soepel lopend proces elke maand, maar zorgt er ook voor dat we altijd een stap voor zijn met materiaal voor de komende maand.
Sinds we begonnen met het social media traject heeft het Techniek College Rotterdam een flinke stijging gezien in nieuwe studentenaanmeldingen. Ook het aantal volgers op hun TikTok- en Instagram-accounts is toegenomen. De content trekt nu echt de aandacht van jongeren die zich willen aanmelden voor de technische opleidingen van het college.
Bekijk dit ook
Studiekiezers aantrekken met TikTok
Techprofessionals aantrekken met social-first content