De Haagse Hogeschool had al een sterke positie binnen Den Haag, maar wilde ook studiekiezers in de omliggende steden actiever bereiken. Op TikTok gebeurde nog niets, terwijl juist daar een jong publiek te vinden is dat open staat voor inspiratie voor hun studiekeuze.
Onze opdracht:
We ontwikkelden een contentstrategie die zowel informeerde als triggerde. We maakten educatieve video's over studiekeuze, opleidingen en het studentenleven, afgewisseld met trendgevoelige formats die aansloten op de taal en humor van TikTok. Ook positioneerden we Den Haag als de ideale studentenstad, met tours langs hotspots van de stad.
Maandelijks analyseerden we de prestaties en stuurden we bij op basis van data: van timing en hooks, tot captions en hashtags. Door die optimalisatie werden de video’s niet alleen beter bekeken, maar ook beter gevonden door jongeren die actief zochten op termen als ‘studiekeuze’ of ‘opleiding vinden’.
Waarom het werkt
TikTok vraagt om een eigen aanpak. Door het kanaal platform-first op te bouwen en maandelijks bij te sturen op basis van data, bouwden we aan een community die niet alleen kijkt, maar ook klikt en swiped. Precies waar De Haagse Hogeschool naar op zoek was.
Wil jij ook bouwen aan een TikTok-kanaal dat jouw studiekiezer op de juiste manier bereikt? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.
Bekijk dit ook
Studenten in de techniek werven met social media
Techprofessionals aantrekken met social-first content